Yeniden: Telgraf nasıl çekilir? Ne yazılır? – düğün tebrik telgrafı –

Daha önce 2009’da sünnet düğünü için lazım olduydu, şimdi de bir ahbabımız oğlunu evlendiriyor. Davetiye gelmiş, gidemiyoruz. Düğün için tebrik telgrafı çekiyoruz.

PTT internet adresi özellikle Explorer’de çalışıyor. Mecburen Chrome’den çıkıp Explorer’den girdim :(

Online işlemler kısmında “Telgraf” seçtim.. Şu Form çıktı:

ptt

Formu gerektiği gibi uzuuun uzun doldurdum. Belirli bir gün ve saatte teslim edilme seçeneğini de tıkladım.

Telgraf metni olarak:

“Genç çifti tebrik eder, mutluluklar dileriz. ” yazdım, yanına da benim ve eşimin adımızı ekledim.

Sonra, bir de resim ekledim. (Açılır pencereden seçip numarasını bu ekrana yazıyorsunuz)

Sonraki ekranda kredi kartından ödeme alıyor. (benim telgraf 5,40 TL tuttu. sanal kartla ödedim)-. İşlem tamam!!

 

Buradan sonrası tamamen deneysel…

 

Sonra aklıma geldi, bir tane de kendime göndermeye karar verdim.. Resim olarak da şunu seçtim:

TELG ORNEK

 

Gayet kibar bir model..

Hepsi bu kadar, bakalım nasıl olacak?

Acele telgraf 6 saat sonra teslim oluyormuş. O yüzden kendime acele telgraf çektim : 4,80 tuttu. saat: 00:32. Ertesi gün ben daha işe gidemeden geldi telgrafım.

Siyah beyaz printerden basıp getirmişler..

Şu çıkmış (paint terk uygulama için sorry, bu kadar oldu)

TEG SON

Gördüğünüz gibi gayet yalap şap bir iş çıkarmış pititi. Postacının getirdiğindeki şaşkınlığı da anlatıldı.. “Kim kendi kendine telgraf çeker ki?” diye düşünmüşler, “bir yanlışlık mı var?” demiş.

Aslan çırak “ablamın bir bildiği vardır” deyip almış telgrafı.

Kendime tel çektim. STOP. Kolay gelsin. STOP.

7 Yorum

Filed under araştırdım, severim paylasirim

7 responses to “Yeniden: Telgraf nasıl çekilir? Ne yazılır? – düğün tebrik telgrafı –

  1. oben

    Şaka mı bu?

    Beğen

  2. Seabell

    Ipek Quality Control yapmis. Boylece postunda acikta kalan hic bir konu kalmamis, Cok tesekkurler Ipek. Renkli arka plan secenekleri verip siyah beyaz basmalari cidden cok sacma. Siyah beyaz olacagi gercegi uzerine bir kagit dizayni secselermis en iyisiymis. Yine de benim dugunume gelen telgraflardan cok daha iyi gorundugunu soylemek zorundayim.(16 yil oncesinden bahsediyorum). Ucret kullanilan karakter basina mi belirleniyor?

    Beğen

    • He “cover all the bases” mi oluyo bu şimdi? sanırım evet.
      :D
      Ucret kelime basi saniyorum.. Adres de kelime sayimina dahil..
      aha işte açıkta kalan bi bilgi.. ühü bunu bilmiyorum tam olarak.
      ;)

      Beğen

  3. Benim doğumuma gelen bir iki tebrik telgrafı var elimde, dur onu tarayayim da koyayım.

    Beğen

  4. Seabell

    Koy tabii, arsiv niteligi da tasisin boylece. Hic bir eksigi kalmasin :)

    Beğen

Yorum bırakın