Kimine göre kimlik

Nüfus Cüzdanım çalındı. Evet çalındı. Yenisini alacağım.

Nüfus cüzdanı almak için önce muhtardan bir yazı, sonra emniyetten bir başka yazı ile belediye nüfus müdürlüğüne gitmem yeterli. Bir ara.. İnşallah. Ben gayrete gelene kadar YENİ nüfus cüzdanları piyasaya çıkacak neredeyse..

Gerçi o muhabbet de epeyce eskidi. Bolu’da başladılar yanılmıyorsam, herkesin ehliyet kadar minnacık kimliği var. Gayet güzel. Eski defter kılıklı kafa kağıtlarını hatırlıyorum da.. Hey gidi..

 

(İsimsel bir yazı da yazdım ama tamamlayamadım, bunu önce yazıp sonra birbirlerine bağlayacağım o konuda affedin. Özetle, adını değiştirmek için artık iki yalancı şahitle mahkemeleşmene gerek yok. İki tıktık bi şıkşık, adını değiştirmen kolaylaştı)

Evet, benim minnacık bir önerim var.. Kimlikler değişirken, oraya bir akil adam otursun. Hakim filan. Eski kimlikte adın ne? İpek.. Memnun değil misin? Değilim. Ne olsun? Felanca olsun. Yaptım gitti hayrını gör..

Hop iki dakikada yeni ismimle ben!

Kötü mü olur?

Hala bu ülkede Kezban, Eşe, Fındık diye isim var. Ve daha yüzlercesi.

Bakınız bu, bu ve BU.. Ve daha bir sürü.  Tamamdır artık bakmayınız..

İsmini beğenmeyen herkese şık bir fırsat tanınsın. Dikkat buyrun, başkalarının beğenmediği isimler değişsin demedim. Kişisel olarak, KENDİ adını beğenmeyen, keşke adım Bilmemne olsaydı diyene bir şans verilsin. Çok da kolay.

Neden olmasın???

 

4 Yorum

Filed under insan olmak, soruyorum

4 responses to “Kimine göre kimlik

  1. belgin2007

    Uzmanlık alanıma girdin sevgili İpek ;)10 yıldır özel bir hastanenin arşivinde çalışıyorum;hayretler içinde kayıt ettiğim isimlerin hakta-hesabı yok .İnsan evladına nasıl o denli saçma isim verir çözmüş değilim :(En ilginçlerini not almıştım,ama 10 yıl sonra şaşırmamaya başladım haliyle…ilk yıllarda soyadı KALTAK (Döndü Yerebakan Kaltak)olan bir hastaya çok şaşırmıştım..Aynen ve harfiyen buydu isim-soy isim üçlemesi.Kabul etme eşinin soy adını olsun bitsin ,n’olcek ki ;)?Saymakla bitmeyecek kadar saçma isim listem var da(Kadın,Anakız,Dümbül,Sarıbaş,Kınalı,Cümbüş….v.s,bunlar en masumlar)şu an bulamadım listeyi,yoksa seve-seve paylaşırdım :PPUmarım ve dilerim dediğin gibi bir uygulama olur da,ismini söylemeye bile utanan kişiler istediği isme kavuşur…Kimlik için de,çok geçmiş olsun canım:(Bu arada ben başkalarını yargılıyorum da…..benim 7 yaşındaki kızım(adı Melek) daha modern bir isim istiyormuş onu ne etçez bilemedim :P Her fırsatta ”ne olurdu sanki adım Cemre veya Ceren olsaydı”deyip durdu bir dönem :(( P/S Yazım seninkinde uzun oldu,çenem düştü yine :(affet canınmcığım ;)

    Beğen

    • Kızının arzusuna saygı duymamız lazım. Bir hafta on gün Cemre oluversin evde.. Sonra Ceren olsun.
      Ben oğlumu bir süre Benten olarak çağırdım.
      Sonra “yeter” dedi. Bıraktım.
      Kesinlikle 18 yaş üzeri her bir birey istediği adı alabilmeli.
      Bana göre kötü bir isim başkası için güzel olabilir, kimse yargılamasın, isteyen de adını “Döndü” olarak değiştirsin.
      Neden olmuyor ki bu? Change.org kampanyası yapasım var. Hatta yapayım bak.

      Liked by 1 kişi

  2. Geri bildirim: İsmini değiştirmek ister miydin? | A Blog Daire 6

  3. Ismimi ben de onceden sevmezdim ancak su an degistirme dusuncesi bile beni cok korkutuyor, benden bir parca gibi ismim.. Ama degistirmek isteyenler adina kesinlikle kendi ismini secebilme ozgurlugu taraftariyim.

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s