Cimrilik değil tutumluluk kardeşim…

Bir şeyi para verip almak ya da yolda bulmak sorun değil. Malıma sahip çıkarım, son damlasına kadar da kullanmadan atmam. Böyle yetiştirildim. Rahmetli babam ’40 doğumlu. İkinci Cihan Harbinin her zorluğunun yaşandığı ülkede zorluk içinde büyümüşler. Küçüleni kardeşinin giydiği, gaz lambasında ders çalışıldığı,iç çamaşırını annenin diktiği bir hayat. Herşeyin değerini de kıymetini de bilen bir nesil onlar.

70’lerde doğup 80’lerde büyümüş biri olarak Oscar Wilde’ın “Sinik” (cynic) tanımını anlayabiliyorum. Herşeyin fiyatını bilen ama hiç bir şeyin değerini bilmeyen. Çevrem 90’larda hoppalacık zengin olan, kullan-at kuşağının orta yaş sayıldığı bir çevre. Ve bunalıyorum.. Onların çocukları iyice deli. Ne mal kıymeti biliyorlar ne de dünyadan haberleri var.  Neyse.

Freecycle sayesinde zaten hiç atmıyorum artık. Veriyorum.

20140819_223837

Bu tüp sıkacağı mesela, pek beğendiğim bir şeydir. Diş macunlarımızı son damlasına kadar kullandırır..

FB_IMG_13873083523422668

İki numarada bu turuncu edevat var. Yine tüp içeriğini sıkarak güzel kullanılmasını sağlıyor.

20140819_223855

İlaçlar, her tür kremler için elzem..


Aluminyum tüpleri kvırıra kıvıra kullanırım…
20141024_154056 20141024_154147

 

Tchibo’dan aldığım bu ikili set şampuan ve duş jeli gibi ürünlerde çok ideal oldu. Banyoda her an kullanıma hazır..20140819_223911

 

Tüp olmayan ambalajları ters çevirir iyice akmalarını sağlarım. Varsayalım eeeeen dibi kaldı. Keserim ortadan, sıyırırım. 20140819_223811

 

Yeter mi? Yetmez.. Kaçan çorapları, yırtılanları da bir zahmet yamar kullanımda tutarım.

20140523_104144Bu benim çorap yumurtam.


20140523_104123

Bu da çorap yamayan milyarder örneği…

Aza tamah etmeyen çoğu bulamaz kanka.

14 Yorum

Filed under aile, çevre, ev işi, freecycle, severim paylasirim

14 responses to “Cimrilik değil tutumluluk kardeşim…

  1. Daha yazsan olma mı ?
    Bu zihniyete çok ihtiyacımız var. Tüketim çılgını olduk çıktık 20 yılda… Bir kaç yıldır Avrupa’dayım ibretle izliyorum tutumluluklarını.
    Her şeyden olsun, hepsi benim olsun, bu gitsin yenisi gelsin… Eşyalar çoğaldı, kafalar bulandı, cepler boşaldı kanka.

    Beğen

  2. ne kadar çok lüzumsuz gadgedın var hocam. o çorap yumurtası ne yaa. al eline dik anam babm usulü. şampuan kıstırıcıya çok güldüm. ben su koyup çalkalıyorum. hele tüp mandalı :)) normal mandal kullan. kim bilir daha ne zamazingolar vardır evinde. az tüketcem diye daha çok tüketiyorsun. bu tutumluluk değil bacım müsriflik ;)

    Beğen

    • çorap yumurtam hediye bebeem. som mermer. sen yumurtayla bi dik de bakalım bir daha elde dikebiliyor musun? kusursuz dikiş atıyorum ben.
      sulandırılmış şampuan sevmem vıcık vıcık. yoksa kuzenim de onu önerdi.
      Normal mandal olmuyo, adamlar düşünmüş yapmış işte. başmüfettiş gadget olarak ben de topluyom bunları. iki dene plastik parçası be gülüm buna verdiğim paraya da bakmıyorum :))
      ammaaaa evet evde alengirli bir ton cihaz var, o konuda haklısın. ota b.ka para veriyorum sırf enteresan diye… annem mutfağıma girip sersem oluyor. Evimin beyinin, ki mühendis olur kendisi, adını bilmek bi yana nasıl işlediğini çözemediği edevatlara sahibim. Evlenme yıldönümünde bana kumpas aldıydı, çok sevinmiştim. Kumpas resmi için bkz: http://www.teknikport.com/tag/kumpas-%C3%A7e%C5%9Fitleri/
      Türümün tek örneğiyim .. :))

      Beğen

  3. gençliğin hadi neyse de yaşlılığın hiç çekilmez be bacımm ahahha

    Liked by 1 kişi

  4. belgin2007

    Bendensin şekerim :)Severim tutumlu(çimriyi aslaaa)insanları :)çorap dışında hepsini yaparım, bozulan veya beğenmediğim kremleri ayakkabı parlatmaya kullanırım,bulaşık süngerimi atmadan bir yerleri cif’lemede kullanmadan atamam,v.s.amaaa.. gel-gelelim bende de koliler dolusu mutfak eşyası,yedek nevresimler,havlular fazla-fazla yedekte :(Özellikle en büyük hastalığım,mutfak araç-gereç’ine,çanak-çömleğe karşı zaafımı ne yaptıysam yenemdim :( Sevgiler…

    Liked by 1 kişi

  5. Seabell

    Sevgili Ipek,
    Cok sevimli bir post olmus,
    O yumurtadan ben de istedim simdi. Hic corap yamama aliskanligim yok. Belki yumurtali yamamadigim icin begenmiyorumdur.
    Megerse benim de kumpasim varmis linkin sayesinde ogrendim. Ayni El kremini kullaniyormusuz, ben 10 yildir donup dolasip bunu kullaniyorum
    Guzel kokulu biseyler denedim ama yerini tutmadi.
    Ne kadar almak coktur sorusu cok subjectif. Benim tutumluluk diye yaptigim baskasi icin luks tuketim olabiliyor. Niyet onemli galiba. “Dunya benim coplugum, basar parayi alirim kim ne karisir” diye dusundugum surece her attigim adim israf bence. Allahtan hem kendim hemde insanlik icin “self awareness” diliyorum. Suur sahibi olmak Turkcesi olabilir herhalde. Ben simdi bunun agdali arapcali versiyonu nu da arar bulurum (Amiin ;)

    Beğen

    • Sevgili Seabell,
      Beğendiğine sevindim. Geldiğinde haber ver, yumurta edineyim senin için, kahveleşir teslim ederim. Aslı tahtadan olur bunun, neneler bilir :))
      Sen demeden ben yazayım self-awareness’i,
      “İlim ilim bilmektir,
      İlim kendin bilmektir.
      Sen kendini bilmez isen
      Ya nice okumaktır?”
      saf Türkçesi bu, ağdalı arapçasını bul çıkar onu da yazalım :))

      Beğen

  6. Birgün gelir lazım olur, hiç birşey kolay elde edilmiyor

    Beğen

  7. Birsey alirken bu gercekten lazimmi diye cok sorarim kendime,cok ise yariyor. Birde o an evde birsey eksikse inan onu yerini yapacak baska birsey mutlaka vardir.misal;cok hamur acmayan biriysen 40 yilda bir hamur acmak icin oavaya gerek yok,bir kavanozla da gayet guzel hamur acilabiliyor. AyRic o mermer yumurtaya hastayim.cocukken babaannemde vardi. Ama onunla nasil dikis dikilir bilemedim.bildim de becerebilirmiyim onu bilemedim. Haa birde ben en cok eve alinan ama guzel gorunmek disinda bir ise yaramayan bibli olayina hastayim arkadas. Ne luzumsuz birseydir o. Mumkuk falan neyse de biblo ne yahu?

    Beğen

    • ben de mumluk, biblo, kıvır zıvır sevmem aslında. beri yandan kollektirdiğim şeyler var be yav.
      biblo sayılmaz. ühü.

      çorap yumurtasi süper bir şey bir denesen vazgeçemezsin derim.
      pratik önerileri dikkate aldım. kavanoz bulunmuyor bizde o ne olacak bilmem. camlar geri dönüşüme gider, evde tutmuyorum.
      evde oklava var.merdane de var aslında. of ya..

      Beğen

Bir Cevap Yazın

