Tuz tepsisi uyarlamasi

Oğlum anaokulunda, seneye bire başlayacak. Okul tarafından Metropolitan Okul olgunluk testi uygulandı, sonuçlar pedagog tarafından tarafıma takdim edildi.

Önerilerden biri, rakamları canlandırmak. Ellemesi, dokunması lazım sayılara..

Aklıma Barış‘ın Tuz Tepsisi geldi. Güzel icat. Ben okudum geçtim tabii, gökkuşağı detayını unutmuşum. Kafamda tuz tepsisi kalmış.

Üç gündür “size tuz tepsisi yapcam” diyorum çocuklar da bir şey zannettiler…

Akşam üzeri mutfağa daldım, bu iş ya bitçek ya bitçek! O kadar. Tuz beyaz, alttaki fon renkli olmalı, ara tara renkli ve KURU bir saklama kabı bulamadım.

Derken aklıma geldi, madem saklama kabı beyaz, ikinci değişkenle oynayayım. Çay tepsisi huzurlarınızda..

image

image

Fotoğraf çekilene kadar güzel güzel oynadık. Şekiller desenler,sayılar mayılar. Fotoğrafı çektikten bir saniye sonra oğlum bir üfledi kaba…….

Çaylanmadık yer kalmadı mutfakta. Üstü başı dahil.

De hadi bakalım. Tepsi günü de bu kadarmış.

————–

Bu da bana anneannemden bir başka masalı hatırlattı.. Yarın da onu yazarım..

4 Yorum

Filed under çocuk, icatlar, ilkogretim, OKUL, severim paylasirim

4 responses to “Tuz tepsisi uyarlamasi

  1. seabell

    Sevgili Ipek,
    Bende de sendekinin ayni boyda bir oglan var. bu sene preschool da seneye kindergarten olacak. Pedegog raporu felan gormedik gorecegimizide sanmiyorum. Size bu onerileri verirken sebeplerini de soylediler mi? Ana okulunda bu tuzlu boyali aktivitelerin topunu attirmis olmalari gerekirdi zaten. Cok merak ettim simdi neden evde yaptirmani da istemisler. Bu arada her zamanki gibi tesis ve malzeme yoklugu seni durduramamis, hemen cay adaptasyonu yapmissin, ellerine saglik. Cin gibi kadinsin, armut da zaten dibine duser. Seninki seneye zehir gibi baslar okula

    Beğen

    • bendeki oğlan 4 yaşına kadar konuşmadı Seabell, bu yuzden preschool şansı olmadı, kindergarteni preschool kıvamında yaşamakta.
      nedenlerini soylemediler. rapor verdiler.
      beri yandan, benim karşımda olsa 100% yapar o soruları ama çok nazlanmış pedagoğa.
      anaokulumuz güzel bir anaokulu ama öyle tuzlu buzlu aktivite yapmazlar. bildik müfredat anaokulu. devlet okulu yani.
      seneye kısmetse kızımın bu seneki öğretmenine vereceğiz herhalde. zehir gibi başlar inşallah.
      senin oğlana öpücükler

      Beğen

  2. Her zamanki gibi cok yaratici bir çözüm bulmussun,sonu fena olmus ama :)

    Beğen

Bir Cevap Yazın

