Civcivlendik…

image

2005 yilinda annem kizima iki japon baligi bi de kure seklinde akvaryumsu kavanoz getirdi.. Hayatimin ilk balik besleme deneyimi oldu. Kizim yirmi dakika filan ilgilendikten sonra, bikti.
ilki ucuncu gun oldu, uzuldum, buzdolabi posetine koyup buzluga attim kiz gormeden. Esim iki gun sonra cesetten kurtuldu. Naapti bilmiyorum. Kiza da “annesini ozlemis, baban da onu denize atti” dedik. O yasta yuttu artik.
Ikincisi giderek eziyet oldu, on gun icinde de onu yolcu ettim. Bu sefer kiz buldu cesedi ters donmus halde.. Artik saklanacak gibi degil, yalan da sevmiyorum… Mecburen soyledik… Gommedik, eminim, ama onu nasil ortadan kaldirdik unutmusum…

Annem dun iki civciv ve bir poset yemle geldi bulusma yerine…
Soktan konusamadim bir muddet..
“ölür bunlar”
“aa niye ölsün, bisey olmaz”
Biri yegenime, biri benim cocuklara..
Eve getirmeden pet shopa ugradim, kafes, suluk, talas aldim.
Gece o kadar ciyakladi ki, ayri oda actik serseriye.. Yanina pelus oyuncak koydum, isigi sondurup ciktim. Bir saat daha ottu sonra uyudu.
Bu sabah saat alti buçuk civarı uyandı. O saatten beridir otmekte…
:(
Hayvan severim. Kedi kopek, kus besledim. Ama evde istemiyorum. Anneeeeeee…..

4 Yorum

Filed under çocuk, severim paylasirim

4 responses to “Civcivlendik…

  1. Hüzün Sensiz Yapamam

    Merhaba,

    Çok güzel…
    Sanırım ördek yavrusu, onu görünce köyde kuluçkaya yatırdığımız kaz yumurtalarından çıkan civcivleri hatırladım.
    Tek kalırsa evet çok bağırır, aslında en iyisi diğer arkadaşını yanına getirmek. Henüz küçük olduğu için vücut ısınını ayarlamayamaz iki veya daha fazla olursa birbirlerine sokularak sıcaklıklarıyla ısınmaya çalışırlar. Normalde annesi olursa, annesinin altına girmeye çalışırlar.
    Tek olduğu için, bir pet şişeye onu yakmayacak kadar sıcak su koyup, bir beze sarıp yanına koyabilirsiniz ona sarılarak uyuyacak ve ısınacaktır.

    Beğen

    • Ehem, fotografcinizin beceriksizligi o. Aslinda gercek tavuk yavrusu. civciv yani. vikvik edip habire kıprastıgindan anca bu kadar cekebildim kendisini, o da ordege benzemis, haklisiniz.
      oneri icin tesekkurler derhal bir adet termafor edinilecek, zaten muhtemelen bi arkadas daha bulacagiz buna.. sesi kesilse canıma minnet. cok circircircircir yani…
      eksik olmayin, kulucka ne ki, hayatinda ilk defa civciv goren bir insana yardimci oldunuz, Allah da size yardimci olsun..

      Beğen

      • Hüzün Sensiz Yapamam

        İpek,
        ne güzel dilek, Allah hepimize yardımcı olsun…
        Bence tavuk civcivini, ördeğe benzeterek çekmeye beceriksizlik değil, beceri denir.
        Uzun zamandır takip ediyordum sizi .
        Civcivi görünce birşeyler yazmak istedim,
        sesinin tizliğini tahmin ederim.
        Birde kapalı alanda çok yankılanır.
        Ben, yaklaşık iki ay evin içinde bir kutu içinde iki civcive bakmış ve onları şehirlerarası otobüsle yaşadığım şehire getirip, bahçesi olan bir tanıdığıma vermiştim.
        Çok güzel oluyorlar ilk günlerde yumuk yumuk…
        Umarım yaşar civcivleriniz.

        Beğen

Bir Cevap Yazın

