Bahar temizliği derken aklıma geldi

Ev halimden kısa notlar:

* İlk bebeğim doğduğunda hastane odasının çöp poşetini değiştirmeye geldi hademe. Ve ben o yaşımda ilk defa çöp poşeti takmanın pratik bir yolu olduğunu fark ettim. O güne kadar serdiğim çöp poşetleri illa ki yumak olur dibe inerdi. Hep dert olmuştur bana bu konu. Meğerse kolayı varmış. Artık çöp poşetlerim yerinden kımıldamıyor..: Paylaşayım dedim. Tek bilmeyen ben değilimdir değil mi?? (ayrica dikkatinizi cekerim, hastane odasinda lohusa halimle bile pür dikkat bir antepli olarak, “düştüğüm yerden bir avuç toprakla kalkıyorum” : )   )

*

* Dert bir mi ki?? Çöp kutusu naaparsan yap kokar. Temizle temizle nereye kadar. Ahanda bunun çözümü:

Bulaşık makinesi deterjanı mı desem, makine koku gidericisi olarak satılan bişey bu. Bulaşıkları kokuttuğundan ben pek sağlıklı bulmadım,zaten bulaşık makinesi de kokmuyor ki koku gidericisi olsun… Garip. Her neyse, bu malzemeye para verdiğim de yok da deterjan kutusundan hediye olarak çıkıyor bazen. Ben de bu şekilde kullanmayı tercih ediyorum. Bir tane de banyodaki çöp kutusuna attım. Çöp kutusunun dibinde duruyor öyle. Nice doldurulmuş bebek bezleri atıldı o çöpe, bana mısın demedi.. :))

* Arabamda da bir çöp kutusu var benim. Onun fotoğrafı var mı bilmiyorum.. Ufak boy bir kova işte. Dibine 10×10 boyutlarinda numune olarak verilmiş bir mermer parçası koydum, devrilmiyor. Sağ ön koltuğun önünde duruyor işte..Üzerine de poşeti geçiriyorum. Arabada yenen içilen her şeyin kabuğu çöpe. Çocuklu olunca biraz daha pratik oluyor insan (takıntılı kadın, çocukların üzerine niye atıyorsun, tamamen senin kendi obsesif karakterin…) [sensin şizo] /arabamı temiz seviyorum ne var bunda?/

* çamaşır işine gelelim….

Bir zamanlar kapıcımız bana bir gece kalktiğinda mutfağı su basmış bulduğunu anlatmıştı. Muftağa girmeden sigortayı kapamış.. İyi ki de aklına gelmiş, çünkü uzatma kablosu yerdeymiş.. Bu hikayeden beri, elektrik çarpması tehlikesi de korkularım arasına eklendiğinden; uzatma kablolarini yerden yukarı koymaya gayret ediyorum.

* Bu konuya son ek: çamaşır yıkamak için en güzel icada rastladım.. Renk koruyucu mendiller.

Kesinlikle verilen parayı hak ettiğini düşünüyorum. Renk karışması tarih oldu. Çok daha verimli çamaşır yıkıyorum ve her bir mendil de tek kullanımlık değil bence. Ben en az üçer kere kullanıyorum, rengi iyice bozarana kadar yani… Zaten her çamaşıra da atılmıyor.. Bir kutu uzun zaman yeter insana.. Çok sevdim ben bunu. Başka marka da var piyasada, her ikisini de tavsiye ederim. <3

( Bu yazıyı beğendiyseniz şunları da öneririm… : Bu bir bu da iki )

8 Yorum

Filed under alışveriş işleri, ev işi, icatlar, severim paylasirim

8 responses to “Bahar temizliği derken aklıma geldi

  1. feza

    “düştüğüm yerden bir avuç toprakla kalkıyorum”
    harika bir laf yaa. bayılıyorum siz şu Anteplilere. Unutmam artık bu lafı. Lafa hala gülüyorum bu arada.

    Beğen

  2. son not: renk koruyucu mendil var ya… onu en son koymamak lazim. dönerken dönerken sen git makinenin kapaginin caminin altina (tamlamaya bak) gir.. ne çamaşıra ne de çamaşırdan çıkan boyalı suya müdahale edememiş. bir makine dolusu alacali tişörtümüz var dostlar..

    Beğen

  3. Ahmet Çavdar

    uzatma kablosu meselesi cok sakıncalı. Allah muhafaza. Bizim evde de cok kullanılıyor evdekileri tembihleyeyim

    Beğen

  4. çöp poşeti bağlama olayın eski bir otelci olarak biliyorum:) hatta bir de altına boş çöp poşeti konur yedek olarak;) bende arabamda ve cantamda mutlak çöp poşeti taşıyorum. hani şu rulo şeklinde en küçük boy olanlarından. hem yer kaplamıyor, hemde hersee deva:) hamileyken kesfettim kusma torbası olarak:) sonrasında bebek bezi atmak için, bebek çantasında kirlileri koymak için, arabada çöp poşeti olarak,hatta gecen gun benim oğlanın çişi geldi vapurda çöp poşetine yaptırdım:)))) her derde deva valla… yalnız arabaya çöp kutusu olayı enteresanmış yani:))) renk koruyucu mendilleri hiç denemedim, bana leke çıkarıcı birşey lazım. deterjanların cogu yalan. dusuk ısıda hiçbir lekeyi çıkarmıyorlar. bende 90da kaynatmak istemiyorum:((
    koku gidericiler de enteresanmış, onlar kendiliğinden koku veriyormuş, ben ısıyla yada suyla birleştiğinde veriyor sanmıştım

    Beğen

    • Toz Kosla var cart pembe kutida, leke sokucu olarak onu oneririm. Toz domestos kullanmisligim ve hatta bloga yazmisligim var ancak, bozdu mu ne sonradan, kosla hijyen, leke sokucu vb islerime yariyor.
      Gerci elim titriyor kullanirken, cevreye deli zarar verdigimi dusunuyorum ama….

      Bir de kisisel takinti olarak, cantamda kilitli buzdolabi poseti tasidigimi, yolda belde artan simit, pogaca vb’yi hop posetleyip cantaya attigimi biliyor muydunuz? Cokk amacli guzel birsey bu kilitli posetler.

      Arabadaki cop kutusunun dibindeki mermeri gene atmis gerzek otoyikama, biyerden tas bulmam lazim.

      Beğen

  5. ben bu fikirleri çalmam mı
    sana ve sülalene dua etmem mi
    .:))))))))
    öperim

    Beğen

Bir Cevap Yazın

