Güya Çevreci Belediye

Üc yildir evimizde "geri donusum kutusu" var. Çöplerimizi ikiye ayiriyoruz, yiyecek artiklari çöpe, ambalaj malzemeleri ve benzerleri de (cam-plastik-karton-kağıt-…) geri donusume atiliyor. pilleri ve ampulleri de ayrica biriktiriyorum. Pilleri pil toplama kutularina, ampulleri de baska yerde goremedigim icin ikea’ya goturuyorum. hic de usenmiyorum acikcasi…

Konuya donelim: Sonra çöpleri çöp konteynerine atiyoruz, geri donusum olarak nitelediklerimi de konteynerin yan tarafina birakiyoruz. Toplayicilar gelip aliyorlar. 
Derken bir de baktim, bazi belediyeler ozel arac gondermeye baslamislar. Haftada bir iki gun geri donusumluk copleri ayri araclarla topluyorlar. Ben de evimin bulundugu Kartal Belediyesi cevre koruma birimine basvurdum. 
bizim bolgede boyle bir uygulama yokmus, ama madem ilgilenmisim bana ozel arac gondereceklermis. adres telefon bilgilerimi aldilar. 
sevindim acikcasi. 
gel zaman git zaman kimse ugramadi.
tekrar mail gonderdim. hiic orali degiller. 
o arada apartman yoneticisiyle de sorun cikti. copun cevresine poset birakmayinizmis. cevreyi kirletiyormusuz. 
memleketi biz mi kurtaracaz abi yaklasimi…
simdi geri donusumler de konteynere birakiliyor. kultur baskentine de bu yakisiyor degil mi?
*-*-
Migros’un yeni uygulamasindan burada ovguyle soz etmek istiyorum… Magazalara ozel geri donusum alanlari ayirmislar. Geri donusume biraktiginiz urunlerin barkodunu okuttugunuzda da paropuan vereceklermis yakinda.
Tesekkurler.
 

Yorum bırakın

Filed under Diğer

Bir Cevap Yazın

