Akıllı tüketiciden alışveriş dersleri: 1 (kahraman tüketici markete karsi)

Serbest piyasa ekonomisi gurusu sayilmam ama kendi capimda hesabini bilen biri olmaya gayretliyimdir.
Markette alisverisin en gerekli parcasi bir hesap makinesidir. Evet, kadinin birini yanibasinizda raf etiketlerine bakip cep telefonuyla birseyler yaparken gordugunuzde siritmistiniz ya; o kadin benim. ve esas ben size siritmaktayim….
Marketler kafa karistirmaya birebirdir ve eger uzerinde ekonomik boy/%50bedava vb gibisinden bir yazi varsa kontrol etmege deger bir durum vardir. Kafadan hesap yapmakta benden basariliysaniz bravo. Ben cep telefonumun hesap makinesine guveniyorum.
Bazen raf etiketlerinde malin birim fiyati yazar, bu durum benim hep isime gelmistir. Ayni malin 1 Lt’lik ambalajini 2,5-5-10 lt ile kiyaslamam kolay oluyor. bazen de is basa dusuyor.
A marka urunden bahsetmek istiyorum size: marketimizde cesitli ambalaj sekilleri mevcut.
hemen hesaplayalim
a) 1 kiloluk orijinal paket: 7,99
b) 5 kiloluk paketi:21,99
c) 1+1 seklinde ambalajlanmis hali:9,99
d) 2+2 seklinde ambalajlanmis hali:17,99
e) 3 kilolugu:14,99
birim fiyatlandirma calismasi yapalim
a) 1 kilosu 7,99
b) 1 kilosu 4,40
c) 1 kilosu 5,00
d) 1 kilosu 4,50
e) 1 kilosu 5,00 Tl.
fazla fark yok diyelim. kiloluk alacagina digerlerinden hangisini alirsan al daha ekonomik.
ama psikolojik olarak daha ucuz gozuktugu icin 3 kiloluk almak istiyor insan. aslinda 2+2’lik secenek daha ucuza geliyor aslinda.
18 verecegime 15 vereyim mantigi galip geliyor.
*-*-*-
bir de bu var: baska bir urun.
1 lt’lik ambalaji 6,99
iki tane 1 lt’ligi şrinklemisler: “ikincisi yari fiyatina ozel kampanya” yazili bi de afili etiketi var: fiyati: 13,50.
aman da aman. 50 kurus indirimli sadece. ayni rafta bir litreligini gorup hesaplamayana tam para tuzagi.
etiketine baksan ikili paketin 10,50 civarinda olmasi lazim..
bunun abartilmis ve ekonomik/kampanyali ambalajin tane hesabindan da daha pahaliya satilan seklini cok gordum.
*-*-*-*-
hadi bunlar kurus hesabi cok da onemli degil diyeceksiniz, ama bence onemli. savurganlik kismi ayri, enayi yerine konma duygusu apayri.
ozellikle bebek bezi gibi taneli urunlerde onemli bir nokta var: cesitli boylarini cesitli fiyatlardan satisa sunabilir marketler. birim fiyat cikardiginizda ekonomik/kampanyali  olarak lanse edilen paketteki birim bez fiyati, baska bir ambalaj seklinde (diyelim 25’li ya da 52’li. ayni markadan bahsediyoruz. paketteki bez miktarlari degisik olabiliyor) çooook daha uyguna gelebiliyor
*-*-*-
son soz: marketlerin satmak istedikleri seyi orta yere tepeleme yigmalari malin ucuz oldugu fikrini uyandirsa da malesef gercekten ucuz olmasini gerektirmiyor. lutfen kendi rafina gidin diger boylarla mukayese edin.

1 Yorum

Filed under alışveriş işleri, severim paylasirim

One response to “Akıllı tüketiciden alışveriş dersleri: 1 (kahraman tüketici markete karsi)

  1. besa

    ben de marketlerde hep cep telefonumla hesap yaparım senin gibi:)

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s