Bulaşık makinesinde arap sabunu kullanılır mı?

Kullanilmaz. bakiniz dipnot…
*-*-*-*
bunu da denedim ya aferin bana…
Bir suredir cok yakin arkadaslarimin tavsiyesi ile parlatici gozunde sirke kullanmaktayim.
İdare ediyor.
Parlaticilar zehirliymis/zararliymis/durulanmiyormus oy oy oy yyy mus.
Peki tamam. Sirke koydum. Gerci ben toz degil, kompakt ucu besi bir arada tabletlerden aliyorum, parlaticisi icinde..Ne anladiysak…
Sirkenin soyle bir faydasi var, makinenin parlatici isigi yanmiyor en azindan….
bilemiyorum
bir aydir da yeni bir icat cikti, bulasik makinesinde deterjan olarak arap sabununun faydalari hakkinda mail ustune mail aliyorum.
İyi madem deneyelim dedim
denedim
sivi arap sabunu aldim, makinenin deterjan gozune bir kapak koydum.
35 dakikalik program calisti.
tabaklar tertemiz
kupalardaki ruj lekesi cikmamis.
tencereler lekeli ama parliyor
kasiklar filan temiz ve parlak.
bardaklarda tuhaf bir tat kalmis ama cok da takmadim.
yanmis yapismis lekenizi cikartmiyor arap sabunu. ama ise yarar. kabasi alinmis az kirli bulasigim olursa tekrar denerim.
normal bulasikta kendi tablet deterjanimdan memnunum.
3 Yorum

Filed under alışveriş işleri, çevre, ev işi, saglik

3 responses to “Bulaşık makinesinde arap sabunu kullanılır mı?

  1. Ipek

    Arap sabunu bulasik makinelerinde kullanima uygun olmadigini ogrendim. Bakiniz yetkili bir agizdan bilimsel ispat: Vestel bulasik makinesi fabrika muduru Sayin Erdal Haspolat’in maili:Arap sabunu, deterjan gibi bulaşıkları verimli yıkayamıyor. Testlerde de görüldü. Dolayısı ile yıkamada arap sabunu kullanılmasını önermiyoruz. Arap sabunu ile yıkama denemesi yapılırsa sonuçları mukayese edilebilir. Sirke de bulaşıkları parlatıyor ancak, parlatıcının içinde korozyonu engelleyici , bardakları çizilmeye karşı koruyucu maddeleri de olduğu için; parlatıcı kullanılmasını öneriyoruz. Arap sabunun kimyasal olarak makineniz üzerinde bir zararı olmaz ancak ! 1- yıkamada aşırı köpük oluşturuyor bu da ürünü su seviyesini algılamada yanıltabilir. Yani, köpük seviyesini su seviyesi diye algılayabilir ve kendini aşırı su almış sanarak yıkama henüz bitmeden suyu tahliye ederek arıza moduna geçebilir.2- ürün içinde azda olsa arap sabunu tortuları kalıyor. Sirkenin kimyasal zararı için ömür deneyleri yapmadan tam doğru sonuç vermemiz mümkün değil ama teorik olarak sirke de zararlı olmamalı. Ancak,1- 39 C sıcaklığın üzerindeki sıcaklıklarda sirkenin ana maddesi olan asetik asit tutuşabilirlik özelliği kazanmaktadır. Kurutma evresinde makina içerisindeki sıcaklık 70 C’ lere kadar çıkabilmektedir. Hava içinde sirke oranının aşırı olduğu durumlarda bir risktir selamlar

    Beğen

  2. bunu bende denemiştim ama sıvı değil bildiğiniz cıvık kıvamdaki arapsabunu koymuş ve 50 dak. ekonomik programda yıkamıştım.sonuç mu ? ustune 3 kere daha uzun programda yıkadım da anca kurtuldum. arap sabunu kalıntısından… bir daha kullanıcı tavsiyesi olmadan hayatta denemem. ayrıca makine deterjanı kalmadığında az bişi bulaşık deterjanı da kulandıım oldu:)) asanırım miktarlarda elim fazla kaçıyor o da çok kopuk kopuk olmuştu… ama kirler çıkmıştı… aklımdayken ben sirke yerine makinaya (suyu sıkılıp bitmiş) yarım limonu makinanın dallarından birine saplıyorum. mis gibi limon kokusu yayılıyor:)) guya koku veren o zımbırtılardan daha ferah oluyor:))

    Beğen

    • Şunu
      ve
      Bunu da okumanı öneririm…

      koku veren zımbırtıları ben çöp kutularının dibine atmaktayım… şayan-ı tavsiyedir.

      sirke, ozellikle elma sirkesi saç durulamada bile iyi diyorlar. sanırım suyun kireciyle birleşip (dur kimya yapayım, asetik asitle kalsiyum karbonat birleşiyor, kalsiyum asetat ve su çıkıyor -tamamen attım-) o donuk görüntüyü ortadan kaldırıyor…

      Beğen

Bir Cevap Yazın

